خبرنگاران واگذاری اراضی مازاد بستر رودخانه کشف رود به شهرداری مشهد

به گزارش هدا بلاگ، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اراضی مازاد بستر و حریم رودخانه کشف رود به طول 82 کیلومتر از محدوده بولوار شاهنامه تا پنج کیلومتر بعد از شهرک صنعتی چرمشهر مشهد به شهرداری این شهر واگذار شد.

خبرنگاران واگذاری اراضی مازاد بستر رودخانه کشف رود به شهرداری مشهد

به گزارش عصر دوشنبه استانداری خراسان رضوی، احمد یزدان پناه اضافه نمود: با عنایت به مسائل اجرایی در طرح ساماندهی رودخانه کشف رود و کمیته منابع اعتباری دولتی بر اساس ابتکار استاندار خراسان رضوی، اراضی مازاد بستر و حریم این رودخانه واقع در محدوده و حریم شهر مشهد طی جلسه نهایی کارگروه ساماندهی و احیای رودخانه کشف رود در قالب مدیریت واحد اجرایی به شهرداری مشهد واگذار شد.

وی ادامه داد: این اراضی به خاطر نزدیک بودن به بافت شهری مشهد و تصرفات غیر قانونی، جاری شدن فاضلاب، کشت و کار محصولات کشاورزی با فاضلاب خام و تهدید سلامت شهروندان و زائران مرقد مطهر رضوی، از سالیان گذشته همیشه بزرگترین چالش زیست محیطی شهر مشهد بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در این راستا با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و سرمایه گذاری شهرداری و بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی، مسائل زیست محیطی موجود و تهدید سلامت شهروندان در این اراضی برطرف می گردد.

طی 2 دهه اخیر کشف رود بخاطر تجاوز به حریم محیطی و بی اعتنایی نسبت به آن و سرازیر شدن فاضلاب های آلوده صنعتی، کارگاه های محلی و خانگی به بستر آن دستخوش تغییرات ویرانگر زیست محیطی شده است.

آبیاری زمین های کشاورزی واقع در اطراف کشف رود با آب آلوده نیز از معضلات بهداشتی آن محدوده است.

شعبه ای از کشف رود از کوه های هزارمسجد و شعبه دیگر آن از کوه های بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد عبور می نماید.

این رود 290 کیلومتری که پرآبی آن هم اینک تنها در خاطره ها باقی مانده است از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه راستا در محل پل خاتون به رودخانه هریرود می پیوندد و از آنجا به بعد تجن نام گرفته و به سوی ترکمنستان ادامه می یابد و در انتهای راستا طبیعی خود در ریگزارهای کشور همسایه فرو می رود.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 790

به "خبرنگاران واگذاری اراضی مازاد بستر رودخانه کشف رود به شهرداری مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واگذاری اراضی مازاد بستر رودخانه کشف رود به شهرداری مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید