دموکرات ها راه را برای تصویب بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری بایدن هموار کردند

به گزارش هدا بلاگ، همزمان با اینکه قانون گذاران آمریکایی طرح کلی لایحه بودجه را تصویب کردند که به آنها اجازه خواهد داد تا طی چند هفته آینده بدون حمایت جمهوری خواهان برنامه رئیس جمهور این کشور را پیش ببرند، جو بایدن و متحدان دموکراتش در کنگره به سرعت بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری خود برای مقابله با تبعات کرونا را پیش بردند.

دموکرات ها راه را برای تصویب بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری بایدن هموار کردند

به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه سنا لایحه بودجه را تایید کرد، مجلس کنندگان آمریکا نیز با 219 رای موافق و 209 رای مخالف آن را تصویب کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس کنندگان آمریکا پیش بینی کرده که بسته نهایی حمایتی تا پیش از 15 مارس به تصویب کنگره خواهد رسید؛ زمانی که مزایای ویژه بیکاری که در دوران پاندمی کرونا اضافه شدند، منقضی می شود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دموکرات های ارشد در جریان نشستی در کاخ سفید گفتند، آنها می خواهند هر چه سریع تر این بسته حمایتی کلان را عملی کنند تا پاندمی کرونا را که جان بیش از 450 هزار آمریکایی را گرفته و میلیون ها تن دیگر را بیکار کرده است، شکست دهند.

بایدن گفت: مادامی که جمهوری خواهان در این فرایند مانع تراشی نکنند و باعث کند شدن آن نشوند، حاضرم با آنها سازش کنم.

وی افزود: اگر مجبور باشم بین کمک کردن آنی به آمریکایی هایی که به طور جدی آسیب دیده اند و گرفتار شدن در یک مذاکرات طولانی یک گزینه را انتخاب کنم، خیلی راحت است. من کمک کردن آنی به آمریکایی ها را انتخاب می کنم.

بایدن شرح داد: ادامه ضعف در بازار کار که داده های منتشر شده در روز جمعه نیز بر آن تاکید کرد، لزوم انجام یک اقدام فوری را اثبات می کند.

جمهوری خواهان یک بسته حمایتی 600 میلیارد دلاری یعنی کمتر از یک سوم بسته دموکرات ها را پیشنهاد داده اند. حتی برخی دموکرات ها از جمله لری سامرز، مشاور اقتصادی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داده است که بایدن بیش از حد هزینه می کند.

مایکل بورگس، کننده جمهوری خواهان گفت: کنگره باید منتظر بماند تا کل چهار تریلیون دلار در بسته کمکی قبلی خرج شود. وی افزود، هنوز یک تریلیون دلار خرج نشده است.

وی افزود: چه اتفاق فوری و ناگهانی رخ داده که ما باید یک لایحه حدودا دو تریلیون دلاری دیگر را تصویب کنیم؟

این قطعنامه بودجه، دموکرات ها را قادر می سازد تا برنامه بایدن را با یک بیشتریت ساده در سنای 100 عضوی به جای 60 رای لازم برای بیشتر قوانین تصویب کنند. این بدان معناست که دموکرات ها که کنترل 50 کرسی در سنا را در اختیار دارند، به رای جمهوری خواهان نیاز نداشته باشند. دموکرات ها از یک بیشتریت 10 کرسی در مجلس کنندگان برخوردار هستند.، ایسنا

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2469

به "دموکرات ها راه را برای تصویب بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری بایدن هموار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها راه را برای تصویب بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری بایدن هموار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید