دولت رومانی رای اعتماد گرفت

به گزارش هدا بلاگ، دولت اقلیت میانه رو نخست وزیر رومانی از مجلس رای اعتماد گرفت و چشم اندازها برای پر کردن خلاء سیاست گذاری در بخارست و اتحادیه اروپا را بهبود بخشید.

دولت رومانی رای اعتماد گرفت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، تیم جدید کمیسیون اروپا باید اول نوامبر کارش را شروع می کرد اما نزاع سیاسی در بخارست مانع از آن شد تا کمیسیونری مشخص گردد و این خطر وجود داشت که شروع کار این تیم به اول دسامبر موکول گردد.

لودوویک اوربان، نخست وزیر رومانی که دوشنبه از مجلس رای اعتماد گرفت، احتمالا به سرعت نامزدی را برای کرسی کشورش در کمیسیون مذکور مشخص می نماید. اوربان بعد از رای گیری به خبرنگاران گفت: بعد از رایزنی با رئیس جمهور، به سرعت تصمیم گیری خواهیم کرد. گزینه پیشنهاد ما مشخص بهترین فرد از طرف رومانی است.

کابینه او با رای موافق 240 قانونگذار رومانی روبرو شد که هفت رای بالاتر از حد نصاب 233 رای بود. حزب سوسیال دموکرات رومانی که پیشتر دولت را رهبری می کرد، در تاریخ دهم اکتبر با رای عدم اعتماد حزب لیبرال اوربان روبرو شده و برکنار شد. اوربان به لغو بعضی از تدابیر اقتصادی و قضایی مورد تایید دولت پیشین که هدف انتقاد دیپلمات ها و سرمایه گذاران قرار گرفته بود، وعده داده است.

کابینه جدید رومانی تا برگزاری انتخابات مجلسی سال آینده پا بر جا می ماند، اما برای جلب نظر احزاب اپوزیسیون در راستای تصویب هر لایحه ای با مشکل روبرو می گردد، چون دولت اقلیت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 39

به "دولت رومانی رای اعتماد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت رومانی رای اعتماد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید