رایزنی استرالیا و نیوزیلند برای بازگشایی مرز مشترک

به گزارش هدا بلاگ، استرالیا و نیوزیلند روز سه شنبه اعلام کردند که تمهیدات مربوط به ازسرگیری سفرها بین دو کشور، زمان بر است.

رایزنی استرالیا و نیوزیلند برای بازگشایی مرز مشترک

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو کشور اقتصادهای تعطیل شده شان پس از اعمال قرنطینه برای مهار کرونا را به طور محتاطانه های دوباره فعال می کنند.

استرالیا و نیوزیلند برای بیش از یک ماه مرزهایشان به روی همه مسافران بدون حق شهروندی را بستند و مسافران بازگشته از سفرهای فرامرزی را در قرنطینه اجباری قرار دادند.

آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید - 19 در هر دو کشور یک درصد است که بسیار کمتر از آمار کشورهای دیگر است.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا به خبرنگاران گفت که سفر در سراسر دریای تاسمان بین همسایگان، اولین راستا بینالمللی خواهد بود که از سرگرفته می شود و احتمالا در حدود زمانی ازسرگیری سفرهای هوایی داخلی، به طور جدی انجام می شود.

دریای تاسمان بخشی از آبهای اقیانوس آرام جنوبی است که بین کرانه های جنوب شرقی استرالیا، شرق جزیره تاسمانی و غرب سواحل نیوزیلند واقع است.

وی افزود: زمانی که شاهد سفر استرالیایی ها از ملبورن به کنز هستیم، تقریبا در همان زمان انتظار دارم که مساوات برقرار شود و بتوانیم از ملبورن به اوکلند یا کرایست چرچ (در کشور نیوزیلند) پرواز کنیم.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند نیز که روز سه شنبه به عنوان اولین رهبر جهانی درمدت بیش از 60 سال، از طریق ویدئو کنفرانس در نشست کابینه استرالیا شرکت کرد، گفت که این اقدام برای عملی شدن، اندکی زمان میبرد.

وی افزود: هیچ یک از ما نمی خواهیم موارد جدیدی از کووید - 19 بین کشورهایمان رد و بدل شود.

موارد ابتلا به کووید - 19 در استرالیا حدود 6 هزار و 800 نفر و تعداد فوت شدگان در این کشور 96 نفر اعلام شده است. نیوزیلند نیز یک هزار و 137 مورد ابتلا به کرونا و 20 مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است.

مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در نیوزیلند و در برخی ایالت ها و قلمروهای استرالیا اندکی کاهش یافته، اما محدودیت ها در زمینه تجمعات گروهی و سفرهای غیرضروری همچنان به قوت خود باقی است.

نیوزیلند روز سه شنبه برای دومین روز پیاپی هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا را گزارش نکرده و نخست وزیر این کشور وعده داده است این عامل بیماری زا را در این کشور 5 میلیون نفری به طور کامل ریشه کن کند.

فعالیت مجدد سفرهای هوایی بین استرالیا و نیوزیلند برای دو کشور سودآور است، زیرا محدودیت های اعمال شده به اقتصاد دو کشور زیان بالایی وارد کرده است.

ارقام جدید از اداره آمار استرالیا حاکی است که این کشور احتمالا از اواسط ماه مارس تا اواسط ماه آوریل (اواخر اسفند 98 تا اواخر فروردین 99)، حدود یک میلیون شغل را از دست داده است.

کانبرا در عین حال از تدابیر حمایتی اقتصادی به ارزش 206 میلیارد دلار یا حدود 16 درصد تولید ناخالص داخلی خبر داده، زیرا محدودیت های اعمال شده در جریان بحران کرونا، استرالیا را به ورطه اولین رکود خود در طول 30 سال کشانده است.

بانک مرکزی استرالیا پیش بینی کرده است که دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان (استرالیا)، متحمل بزرگترین انقباض اقتصادی اش در نیمه نخست سال جاری شود و شاهد دو رقمی شدن نرخ بیکاری باشد. با این حال، بانک مرکزی استرالیا ابراز امیدواری کرده است که این شرایط با مهار کرونا، رو به بهبودی گذارد.

به گفته جاش فرایدنبرگ وزیر خزانه داری استرالیا، تاثیرات اقتصادی کرونا می توانست بسیار بدتر باشد، اگر این کشور از روش اروپا و اعمال کنترل های سخت تر بر تمامی خدمات غیرضروری تبعیت می کرد.

وی افزود: اگر این محدودیتها بیشتر میشد و همانند اروپا قرنطینه 8 هفته ای اعمال میشد، آن وقت تاثیر اقتصادی منفی بر تولید ناخالص داخلی می توانست دوبرابر شود و به 24 درصد رسد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 607

به "رایزنی استرالیا و نیوزیلند برای بازگشایی مرز مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی استرالیا و نیوزیلند برای بازگشایی مرز مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید