روباتی که سریعتر از انسان تست کرونا می گیرد

به گزارش هدا بلاگ، یک بازوی روباتیک ساخته شده که 10دقیقه زودتر از یک پزشک تست تشخیص کرونا را از طریق سواب بینی انجام می دهد.

روباتی که سریعتر از انسان تست کرونا می گیرد

مهندسان یک بازوی روباتیک ساخته اند که عملیات تست سواب بینی را به طور اتوماتیک انجام می دهد. به این ترتیب از انتقال ویروس کرونا از بیمار به پزشک جلوگیری می گردد.

برایان ناوی این فناوری را ابداع نموده که قابلیت های آن شبیه سیستم ناوبری عمل جراحی مغز اتوماتیک همین شرکت همراه با فناوری شناسایی صورت و تصویربرداری 3 بعدی است.

بیماران باید یک گیره روی بینی خود قرار دهند تا ماشین بتواند نقاط خاصی را مکان یابی کند و سرشان را روی یک بست فلزی قرار دهند تا طی عملیات صورت شان را صاف نگه دارند.

در مرحله بعد روبات یک سواب بلند را وارد بینی فرد می نماید تا نمونه جمع آوری کند و آن را داخل یک لوله قرار دهد. شرکت سازنده ادعا می نماید این ماشین می تواند در 5 دقیقه تست تشخیص ویروس کرونا را انجام دهد این در حالی است که پزشک چنین فرایندی را در 15 دقیقه انجام می دهد.

ناوی که در تایوان فعالیت می نماید، روبات هایی برای حوزه پزشکی طراحی می نماید و با استفاده از تجربیات خود این ماشین را ابداع نموده است. او ربات مذکور را روی کارمندان شرکت آزمایش نموده است.،مهر

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1422

به "روباتی که سریعتر از انسان تست کرونا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که سریعتر از انسان تست کرونا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید