روسیه و آمریکا درباره معاهده آسمان باز دارای اختلاف نظر هستند

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مسکو و واشنگتن نتوانسته اند مواضع خود را در ارتباط با آسمان باز به هم نزدیک نمایند.

روسیه و آمریکا درباره معاهده آسمان باز دارای اختلاف نظر هستند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این مقام روسی تاکید نموده که به نظر نمی رسد که دیگر کشورهای عضو پیمان آسمان باز آمادگی برای حل مسائل و اختلافات موجود را داشته باشند.

ریابکوف در ادامه با اشاره به احتمال خروج آمریکا از توافق مذکور گفت: مسکو همه گزینه ها را برای خروج آمریکا از معاهده آسمان باز آنالیز می نماید، چون دو طرف همچنان دارای اختلاف نظر هستند.

حدود سه ماه پیش، آمریکا اعلام نمود از معاهده آسمان های باز خارج می گردد و دلیل خروج خود را تخلف روسیه از این معاهده اعلام نمود. روسیه این اتهام را رد کرد و گفت به معاهده پایبند است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تصمیم آمریکا ابراز تأسف کردند، و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به آماده شدن آمریکا برای خروج از معاهده گفت نگران لغو شدن دیگر پیمان های نظامی و تسلیحاتی میان روسیه و آمریکا است. به گفته او این پیمان ها، در برقراری صلح و ثبات در دنیا سودمند بوده اند.

معاهده آسمان های باز که در مارس سال 1992 امضا شد، به کشورهای عضو اجازه می دهد با اطلاع قبلی، بر فراز خاک کشورهای دیگر پروازهای غیرمسلح شناسایی به منظور گردآوری اطلاعات درباره نیروها و فعالیت های نظامی انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1100

به "روسیه و آمریکا درباره معاهده آسمان باز دارای اختلاف نظر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و آمریکا درباره معاهده آسمان باز دارای اختلاف نظر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید