سئول: خلع سلاح همسایه شمالی را صرف نظر از نتایج انتخابات آمریکا در برنامه داریم

به گزارش هدا بلاگ، مشاور امنیتی ارشد رئیس جمهوری کره جنوبی تاکید نمود، صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز گردد، هدف اصلی و ثابت کره جنوبی خلع کامل تسلیحات اتمی کره شمالی است.

سئول: خلع سلاح همسایه شمالی را صرف نظر از نتایج انتخابات آمریکا در برنامه داریم

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سو هون، رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی گفت: هدف اساسی سیاست کره جنوبی در رابطه با کره شمالی صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می گردد، خلع کامل تسلیحات اتمی پیونگ یانگ خواهد بود و تنها در رویکردمان تغییراتی به وجود می آید.

وی اضافه نمود: سئول آماده است تا تحت چهارچوب ائتلاف آمریکا-کره جنوبی با هر دولتی که در واشنگتن روی کار آید، در راستای خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره و برقراری صلح همکاری کند.

سو در پاسخ به این سوال که سئول خود را برای پیروزی احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی جمهوری خواه آمریکا آماده نموده یا جو بایدن، رقیب دموکراتش، گفت: اگرچه زمینه همکاری با دولت ترامپ بدست آمده اما سئول تجربه همکاری با دموکرات ها را نیز دارد.

در همین حال، شورای امنیت ملی کره جنوبی قرار است عصر امروز (پنج شنبه) تشکیل جلسه دهد و درباره انتخابات آمریکا و تاثیر پیروزی هر یک از نامزدهای آن گفت وگو کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1860

به "سئول: خلع سلاح همسایه شمالی را صرف نظر از نتایج انتخابات آمریکا در برنامه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: خلع سلاح همسایه شمالی را صرف نظر از نتایج انتخابات آمریکا در برنامه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید