سونی 4 آبان یک گوشی نو اکسپریا معرفی می نماید

به گزارش هدا بلاگ، شاید تصور کنید که شرکت سونی با عرضه گوشی های پرچم دار و میان رده خود در اوایل امسال، پرونده محصولات امسال خود را بسته است. با این حال، به نظر می رسد این شرکت برای هواداران و هواداران خود سوپرایز جالبی خواهد داشت. سونی اکنون تأیید نموده که محصول نو اکسپریا اواخر این ماه معرفی خواهد شد.

سونی 4 آبان یک گوشی نو اکسپریا معرفی می نماید

این شرکت با انتشار پستی در توییتر از تاریخ و زمان معرفی محصول تازه خود خبر داده اما جزییات دیگری را در خصوص این محصول فاش ننموده است. اگرچه تصویر این پست توییتری یادآور نوری است که روی لنز دوربین گوشی می افتد، اما باز هم به صورت واضح معین نیست. مسلما اکنون برای رونمایی از گوشی های اکسپریا مارک 4 زمان مناسبی به نظر نمی رسد. کوالکام هنوز از چیپست تازه اسنپدراگون رونمایی ننموده و علاوه بر این، سری گوشی های اکسپریا مارک 3 نیز اخیراً وارد بازار شده است.

بنابراین شواهد و مدارک نشان می دهد که سونی احتمالا در پی رونمایی از یک گوشی میان رده باشد. اما همانطور که از مراسم معرفی اکسپریا 10 مارک 3 معین شده بود، گوشی های هوشمند میان رده این شرکت نمی تواند علت برگزاری یک رویداد بزرگ باشد. شایان ذکر است که این شرکت گوشی های اکسپریا 1 و 5 مارک 3 خود را در ماه آوریل معرفی و چند ماه بعد نیز از اکسپریا 10 مارک 3 رونمایی کرد.

اکسپریا 10 مارک سه یک گوشی نسبتا کوچک و جمع و جور به شمار میرود. این محصول از نمایشگری 6 اینچی با وضوح 1080 در 2520 بهره می برد که پنلی از جنس OLED داشته و از فناوری HDR10 هم پشتیبانی می نماید. چگالی پیکسل ها در این نمایشگر به عدد بسیار خوب 457 پیکسل در هر اینچ می رسد و این یعنی از لحاظ درخشندگی و کیفیت تصاویر به نمایش درآمده، اکسپریا 10 مارک 3 از برترین میان رده های موجود است.

رفرش ریت نمایشگر این گوشی اما به 60 هرتز محدود می گردد که بسیار عالی می شد اگر حداقل این عدد به 90 هرتز می رسید. نسبت تصویر این گوشی 21:9 است که یعنی باید طبق معمول با گوشی کشیده ای روبه رو باشیم اما با این حال به نسبت اکسپریا 10 مارک 2 حدود 3 میلی متر کوتاه تر و اندکی هم کم عرض تر است. بنابراین با گوشی طرف هستیم که به راحتی می توان با یک دست هم با آن کار کرد.

روی پنل پشتی، در ماژولی بسیار کوچک، شاهد سه دوربین هستیم که شامل یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با لنز 27 میلی متری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با قابلیت ثبت تصاویر در زاویه 120 درجه و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با لنز 54 میلی متری می شوند. این سنسور قادر است تا 2 برابر به صورت اپتیکال بزرگ نمایی کند که برای یک میان رده کافی است.

قلب تپنده این گوشی را اسنپدراگون 690 تشکیل می دهد که پردازنده ای نسبتا قدرتمند با هسته های تازه و با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G است. بدین ترتیب اکسپریا 10 مارک 3 را باید از اولین گوشی های میان رده شرکت ژاپنی بدانیم که به این شبکه پرسرعت مجهز شده. در کنار این تراشه اما از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به عنوان تنها ترکیب موجود استفاده شده که در کنار هم می توانند نیازهای معمولی و روزمره کاربران را با سرعت و قدرت بسیار خوبی انجام دهند.

در چند دوره گذشته، گوشی های اکسپریا 1 ، 5 و 10 مارک 3 جزء پرفروش ترین گوشی های هوشمند سونی بودند. اگر محصول تازه شرکت سونی گوشی هوشمند باشد، احتمالاً سری تازهی از گوشی های سونی خواهد بود. البته هیچ مدرکی که نشان دهد این گوشی از سری تازه اکسپریا خواهد بود وجود ندارد.

ما گزارشات قبلی در خصوص گوشی های هوشمند سونی را آنالیز نموده ایم، اما هیچ شایعه ای در خصوص گوشی های آینده این شرکت وجود ندارد. سونی در حال فراوری محصولاتی مثل پلی استیشن، هدفون، دوربین و … است. اما هیچ چیز تازهی در خصوص گوشی های هوشمند این شرکت منتشر نشده است. بنابراین بهتر است صبر کنیم و بیبینیم که در رویداد 26 اکتبر (4 آبان) سونی، این شرکت از کدام محصول تازه خود رونمایی خواهد نمود.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3517

به "سونی 4 آبان یک گوشی نو اکسپریا معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی 4 آبان یک گوشی نو اکسپریا معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید