عنبران شهر جهانی گلیم می شود، صادرات هنر بافندگان به 20 کشور

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نادر فلاحی پیش از ظهر یکشنبه جلسه بررسی آخرین شرایط ثبت جهانی گلیم شهر عنبران، شرح داد: با توجه به قابلیت های احصا شده و میزان تولیدات، طی برنامه ریزی اجرا شده تا سال 1400 عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی خواهد شد.

عنبران شهر جهانی گلیم می شود، صادرات هنر بافندگان به 20 کشور

وی با اشاره به اهمیت معرفی عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم در شناساندن و معرفی ظرفیت های صنایع دستی استان به ویژه بافته های داری، اعلام نمود: مطالعه این طرح از سال آینده انجام خواهد گرفت که امیدواریم تا زمان تعیین شده به اتمام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل یادآور شد: حدود 4 هزار نفر در شهرستان نمین در حوزه تولید گلیم مشغول به فعالیت هستند که در مجموع میزان تولید سالانه این محصول در استان بیش از 80 هزار متر مربع است.

وی اضافه کرد: تولیدات گلیم استان به بیش از 20 کشور جهان از جمله کانادا، سوئد، آلمان، فرانسه، اتریش، کلمبیا، کره جنوبی و چین صادر می شود که نشان دهنده بازار خوب این محصول است.

فلاحی ادامه داد: با توجه به رونق بافته های داری و تولید بیش از نیمی از رشته های صنایع دستی کشور در استان اردبیل لازم است این قابلیت با ثبت شهر جهانی و نشان بین المللی جغرافیایی در سطح جهانی معرفی شود.

وی با تاکید به اینکه تا به امروز ورنی مغان توانسته اولین نشان جغرافیایی جهانی را اخذ کند، اضافه کرد: همچنین راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای نمین و عنبران نیز در راستای معرفی محصولات صنایع دستی این منطقه به ویژه گلیم انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 323

به "عنبران شهر جهانی گلیم می شود، صادرات هنر بافندگان به 20 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنبران شهر جهانی گلیم می شود، صادرات هنر بافندگان به 20 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید