مذاکرات لبنان و سوریه برای بازگشت امن آوارگان

به گزارش هدا بلاگ، وزیر امور اجتماعی و گردشگری لبنان با هیئتی از دمشق به ریاست وزیر خارجه این کشور پرونده آوارگان سوری حاضر در لبنان و تسهیلات دمشق برای بازگشت ایمن آنها را آنالیز کرد.

مذاکرات لبنان و سوریه برای بازگشت امن آوارگان

به نقل از روسیا الیوم، رمزی المشرفیه، وزیر امور اجتماعی و گردشگری لبنان با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه با حضور بشار الجعفری، معاون وزیر خارجه سوریه، علی عبدالکریم علی، سفیر این کشور در لبنان، مسوولانی از وزارت خارجه سوریه و هیئت لبنانی همراه المشرفیه ملاقات کرد.

المقداد در این ملاقات گفت، سوریه از بازگشت همه آوارگان به کشورشان استقبال می نماید و تمامی اقدامات و تسهیلات مورد احتیاج را برای بازگشت ایمن آوارگان و فراهم کردن زندگی خوب برای آنها انجام می هد.

وی گفت، بعضی از کشورهای غربی با استفاده از ابزارهای گمراه کننده، تحریف حقایق و اعمال فشار بر کشورهای میزبان آوارگان با این پرونده تعامل سیاسی کارانه دارد. دمشق برای یاری و حمایت جهت بازگشت آوارگان با کشورهای دوست و متحد به رایزنی ها ادامه می دهد.

لبنان و سوریه در جریان ملاقات المشرفیه با سلوی عبدالله، وزیر امور اجتماعی و گردشگری سوریه اعلام کردند، برای فراهم کردن محیط مناسب برای بازگشت آوارگان، تهیه بانک داده های مربوط به این آوارگان و مناطق زندگی آنها لازم است.

المشرفیه گفت، در حال حاضر کوشش می گردد موانع پیش روی بازگشت آوارگان برطرف گردد و با توجه اینکه دمشق آماده بازگرداندن شهروندان خود است، کوشش بر این است که جامعه بین الملل برای یاری به این آوارگان جهت بازگشت به کشورشان ترغیب گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2676

به "مذاکرات لبنان و سوریه برای بازگشت امن آوارگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات لبنان و سوریه برای بازگشت امن آوارگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید