موفقیت واکسن کرونا مستلزم تزریق چند دوز است

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی اس نیوز، وی در مصاحبه ای با این شبکه تلویزیونی گفته است: هیچیک از واکسن هایی که در نقاط مختلف دنیا تا به امروز فراوری شده اند تنها با یک دوز تزریق مؤثر نخواهند بود و باید از هر یک از آنها چند دوز و در مراحل مختلفی به انسان ها تزریق گردد تا شاهد تأثیرگذاری آنها باشیم.

موفقیت واکسن کرونا مستلزم تزریق چند دوز است

گیتس اضافه نموده: البته این شرایطی است که در شروع استفاده از واکسن کرونا با آن روبرو خواهیم بود. بنیاد بیل و ملیندا گیتس بودجه ای 250 میلیون دلاری را به فراوری واکسن کرونا اختصاص داده و در این زمینه در نقاط مختلف دنیا سرمایه گذاری نموده که پیش بینی می گردد میلیاردها دلار درآمد برای بیل گیتس به همراه آورد.

بیل گیتس همچنین به صراحت از تصمیم دونالد ترامپ برای توقف پرداخت بودجه به سازمان بهداشت دنیای انتقاد نموده است.

وی در این مصاحبه تصریح نموده: فراوری واکسن پیروز برای مقابله با ویروس کرونا مستلزم کوشش و همکاری دنیای است. اگر قرار باشد این واکسن جلوی انتقال ویروس کرونا را بگیرد باید 70 تا 80 درصد از مردم دنیا آن را تزریق نمایند. بنابراین میلیاردها نفر در دنیا باید به این واکسن دسترسی یابند.

وی اضافه نمود: برای کسب اطمینان از ایمنی این واکسن از نزدیک با سازمان غذا و داروی آمریکا همکاری می کنیم. پیش از این هم بعضی شرکت های سازنده واکسن هشدار داده بودند که با مصرف یک دوز از فراوریاتشان در برابر ویروس کرونا ایمنی حاصل نمی گردد و برای این کار باید در فواصل یک ماهه تزریق واکسن مذکور صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1240

به "موفقیت واکسن کرونا مستلزم تزریق چند دوز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت واکسن کرونا مستلزم تزریق چند دوز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید