نرخ آموزش رانندگی تغییر کرد؟

به گزارش هدا بلاگ، رئیس اتحادیه آکادمی های تعلیم رانندگی تهران با بیان اینکه افزایش نرخ آموزش رانندگی در دست آنالیز است و هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده، توضیح داد: همین حالا هم نزدیک به 40 درصد همکاران آموزشی را بخاطر به صرفه نبودن نرخ از دست دادیم و این افراد به جای آموزش به کار در اسنپ روی آورده اند.

نرخ آموزش رانندگی تغییر کرد؟

فرهاد حقیقی اظهار کرد: اخیرا اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه نرخ آکادمی های رانندگی دو ماه یک بار افزایش یافته، اما وزارت صمت این موضوع را تکذیب نموده است. واقعیت این است که از اسفند سال 1400 نرخ آکادمی های رانندگی افزایش نداشته است.

به گفته وی نرخ آموزش رانندگی در حال حاضر در تهران ساعتی 86 هزار تومان و در استان ها 110 هزار تومان است. در تهران به دلیل شرایط خاص گفته شده آکادمی ها فعلا صبر نمایند تا شرایط بهتر گردد.

مربیان به اسنپ یا آموزش خصوصی روی آوردند

رئیس اتحادیه آکادمی های تعلیم رانندگی تهران با بیان اینکه افزایش نرخ آموزش رانندگی در دست آنالیز است و هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده، توضیح داد: همین حالا هم نزدیک به 40 درصد همکاران آموزشی را بخاطر به صرفه نبودن نرخ از دست دادیم و این افراد به جای آموزش به کار در اسنپ روی آورده اند.

به گفته رئیس اتحادیه آکادمی های تعلیم رانندگی تهران بعضی از مربیان هم به آموزش خصوصی روی آورده اند که در فضای مجازی برای آن تبلیغ می نمایند و نرخ آن ها ساعتی 300 هزار تومان است. البته این کار غیرقانونی است.

حقیقی با بیان اینکه دلیل آنالیز افزایش نرخ آموزش رانندگی، جراحی مالی، افزایش تورم و تاثیر آن بر قیمت خودرو و قطعات است، گفت: دولت دستمزدها را 57 درصد افزایش داده، اما برای آکادمی های رانندگی این رقم کمتر از 40 درصد بوده است.

هنوز با درخواست افزایش قیمت موافقت نشده است

وی با بیان اینکه درخواست افزایش نرخ با آنالیز کارشناسان 46 درصد نسبت به سال گذشته بوده، اما موافقت نشده و اعلام شده ممکن است با 20 درصد افزایش موافقت گردد، توضیح داد: 20 درصد معادل 200 هزار تومان برای 40 ساعت آموزش رانندگی خواهد بود.

رئیس اتحادیه آکادمی های تعلیم رانندگی تهران با بیان اینکه حتی یک مورد شکایت از گرانفروشی آکادمی های رانندگی در تعزیرات حکومتی وجود ندارد، توضیح داد: اسفند سال قبل نرخ آموزش رانندگی 86 هزار تومان برای هر ساعت مشخص شد که از این 86 هزار تومان، 40 درصد، معادل 30 هزار تومان، سهم آکادمی و ما بقی به طور مساوی به راننده و خودرو اختصاص دارد که سهم هر کدام معادل 28 هزار تومان است.

حقیقی در انتها با بیان اینکه 100 هزار سرپرست خانوار در آکادمی های رانندگی شاغل هستند، تاکید نمود که اگر کسی گزارش از گرانفروشی آکادمی های رانندگی دارد به اتحادیه مراجعه کند تا به این موضوع رسیدگی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3604

به "نرخ آموزش رانندگی تغییر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ آموزش رانندگی تغییر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید