واریز تسهیلات یک میلیونی برای بیش از 67 درصد یارانه بگیران خراسان جنوبی

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از واریز تسهیلات یک میلیون تومانی یاری معیشتی دولت برای 158 هزار و 279 خانوار معادل بیش از 67 درصد یارانه بگیران در خراسان جنوبی اطلاع داد.

واریز تسهیلات یک میلیونی برای بیش از 67 درصد یارانه بگیران خراسان جنوبی

غلامرضا اشرفی اظهار کرد: به منظور حمایت دولت از خانوارهای ایرانی که تحت تاثیر تبعات مالی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند، تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می نمایند و متقاضی دریافت تسهیلات بانکی حمایتی کرونا بودند، با در نظر دریافت شرایط، کد ملی سرپرست خانوار را تا 31 فروردین ماه به وسیله تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره 6369 پیامک کردند که پس از آنالیز های لازم تسهیلات یک میلونی از چهارم فروردین ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، اشرفی توضیح داد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت ثبت درخواست تسهیلات تا 7اردیبهشت ماه امسال تمدید شد و سرپرستان خانوار یارانه بگیری که تا این تاریخ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند، مبلغ تسهیلات آنان از سرانجام هفته جاری یعنی 12 اردیبهشت ماه واریز خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 234 هزار و 188 خانوار در استان به صورت ماهانه یارانه دریافت می نمایند و تا کنون بیش از 67.5 درصد مشمولان پیروز به دریافت تسهیلات شده اند.

وی اضافه کرد: با تمدید مهلت ثبت نام از سوی دولت برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی، بنا بر اعلام مقام عالی وزارت متبوع تسهیلات این گروه خانوارها تا سرانجام ماه مبارک رمضان واریز خواهد شد.

اشرفی توضیح داد: برای اعلام تقاضا، هیچگونه مراجعه به بانک ها و سازمان های دولتی احتیاج نیست و خانوارهای یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می نماید ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد اجرای 4 بند این اطلاعیه از سوی متقاضی است، یادآور شد: مبلغ تسهیلات برای هر خانوار یک میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و تعداد اقساط 30 ماه متوالی خواهد بود و اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ 35 هزار تومان است که از یارانه تیرماه امسال به بعد کسر خواهد شد.

اشرفی اعلام کرد: همچنین گیرندگان تسهیلات، نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط تغییر دهند.

وی ادامه داد: درخواست نماینده تسهیلات با ارسال پیامک به سازمان هدفمندسازی یارانه ها، وکالت بلاعزل می دهد که بازپرداخت تسهیلات فوق را ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت کند و این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.

اشرفی اظهار کرد: طبق اعلام بانک مرکزی، حدود 34 هزار نفر از سرپرستان خانوار در کشور به دلیل وجود مشکلاتی در حساب بانکی خود نظیر مسدودی حساب، پیروز به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشده اند که در صورت امکان برطرف مساله حساب بانکی افراد، تسهیلات اختصاص یافته به این خانوارها محفوظ است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علت عدم واریز تا شنبه هفته آینده 13 اردیبهشت ماه به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام خواهد شد.

اشرفی اعلام نمود: هرگونه اطلاع رسانی در مورد تسهیلات یک میلیون تومانی صرفا به وسیله رسانه های جمعی و اطلاعیه های رسمی صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 531

به "واریز تسهیلات یک میلیونی برای بیش از 67 درصد یارانه بگیران خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز تسهیلات یک میلیونی برای بیش از 67 درصد یارانه بگیران خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید