پیغام تسلیت سفیر ایران در فرانسه برای درگذشت فرانسوا نیکولو

به گزارش هدا بلاگ، تهران (پانا) - سفیر ایران در فرانسه در توییتی با تسلیت درگذشت فرانسوا نیکولو سفیر پیشین فرانسه در ایران نوشت: او شخصی فرهیخته، انسانی منصف و واقع گرا و محققی مطلع و علاقمند به فرهنگ و تاریخ ایران بود.

پیغام تسلیت سفیر ایران در فرانسه برای درگذشت فرانسوا نیکولو

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بهرام قاسمی روز دوشنبه در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: خبر درگذشت فرانسوا نیکولو تاسف بار و غیرقابل باور بود. او شخصی فرهیخته، انسانی منصف و واقع گرا و محققی مطلع و علاقمند به فرهنگ و تاریخ ایران بود. نیکولو دیپلماتی مجرب بود و طی سال های 2001 تا 2005 سفیر فرانسه در ایران بود.

سفیر ایران در فرانسه توضیح داد: در آخرین دیداری که چند هفته قبل داشتیم پیرامون موضوعات گوناگونی بخصوص تحولات آمریکا و بحث هسته ای ایران صحبت کردیم.

قاسمی اعلام نمود: او نگارش کتابی تحقیقی را در دست اتمام داشت که موضوع آن بحث هسته ای ایران از ابتدای طرح آن قبل از انقلاب اسلامی تا به امروز و بر اساس اسناد دولت فرانسه است.

وی اضافه نمود: نیکولو تاکید داشت که برای اتمام تحقیق و انتشار کتاب خود به 6 ماه وقت دیگر احتیاج دارد.

سفیر ایران در فرانسه در این پیغام، فقدان او را به بازماندگان و تمامی مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی فرانسه و آنانی که در جهت تعمیق درک مشترک میان دو ملت ایران و فرانسه مجدانه و منصفانه کوشش می نمایند، تسلیت گفت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2506

به "پیغام تسلیت سفیر ایران در فرانسه برای درگذشت فرانسوا نیکولو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام تسلیت سفیر ایران در فرانسه برای درگذشت فرانسوا نیکولو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید