منظره مالی دنیا به روزرسانی شد

به گزارش هدا بلاگ، صندوق بین المللی پول منظره مالی خود برای سال 2021 را به روزرسانی کرد که در آن تخمین رشد مالی برای آمریکا و سایر کشورهای ثروتمند ارتقا داده شده اما پیش بینی رشد مالی کشورهای درحال توسعه کاهش داده شده است.

منظره مالی دنیا به روزرسانی شد

به گزارش فرانس 24 پیش بینی رشد اقتصادی دنیا در این به روزرسانی همان 6 درصدی که قبلاً پیش بینی شده بود به جای مانده است.

تفاوت بین رویکرد صندوق در خصوص کشورهای درحال توسعه و پیشرفته بیشتر به مقدار دسترسی به واکسن کرونا و تداوم حمایت های اقتصادی مرتبط است. درحالی که کشورهای درحال توسعه در هر دو زمینه با چالش هایی روبرو هستند، واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته با قدرت اجرا شده و حمایت اقتصادی هنوز ادامه دارد.

طبق گزارش گیتا گوپیتا، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول حدود 40 درصد جوامع پیشرفته کاملاً واکسینه شده اند درحالی که در جوامع درحال توسعه تنها 11 درصد جمعیت واکسن دریافت نموده اند.

به این ترتیب صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی آمریکا برای سال 2021 را 0.6 درصد نسبت به پیش بینی قبلی افزایش داد و به 7 درصد رساند و پیش بینی رشد اقتصادی این کشور در 2022 را 1.4 درصد بالا برد و به 4.9 درصد رساند.

عظیم ترین افزایش در پیش بینی های رشد اقتصادی صندوق بین المللی پول به انگلستان رسید. صندوق پیش بینی قبلی خود را 1.7 درصد بالا برد و گفت در سال 2021 اقتصاد انگلستان 7 درصد رشد خواهد نمود.

بعلاوه در این منظره تازه پیش بینی رشد اقتصادی منطقه یورو 0.2 درصد افزایش داده شد و پیش بینی رشد اقتصادی ژاپن 0.5 درصد کاهش یافت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3184

به "منظره مالی دنیا به روزرسانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظره مالی دنیا به روزرسانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید